Todo es mentira, mentira la verdad (Μέρος 1ο)

Πολιτικά Σχόλια
 
Πολλά συνέβησαν από τα τέλη του 2007 για να στρέψουν σιγά-σιγά τους προβολείς της «ευημερίας» στο σκοτεινό δωμάτιο της εποχής. Ανελευθερία, δυστυχία, εκμετάλλευση, υποκρισία, αδιαφορία, η κυριαρχία της ασημαντότητας, του εύκολου, του γρήγορου, η έλλειψη παιδείας, ενδιαφερόντων, ομαδικότητας και συμπόνοιας, καταπίεση, η αβελτηρία της πολιτικής, το συμφέρον. Το αδηφάγο συμφέρον. Εν έτει 2006 σημειωνόταν:
 
«Οι αξίες του δυτικού πολιτισμού, του (μικρο)κόσμου της προόδου που θεώρησε πως τάχα πρώτος από τους υπόλοιπους γήινους, αντιλήφθηκε την ζωτική ανάγκη συνύπαρξης σε περιβάλλον ‘ευδαιμονίας και ευταξίας’, δεν στέριωσαν και δεν αντέχουν. Ελευθερία, ισότητα, δικαιοσύνη και σεβασμός στην ανθρώπινη αξία δοκιμάστηκαν και ως ένα βαθμό πλησίασαν το αυτονόητο, να θεωρούνται δηλαδή κεκτημένες, μόλις τον τελευταίο αιώνα. Δεν πρόκαναν, όμως.

Η Pax Americana, η κυρίαρχη με αμφιταλαντεύσεις δύναμη του δευτέρου μισού του αιώνα που πέρασε και δώθε, αυτοαναδείχθηκε σε παγκόσμιο προστάτη αυτών των αξιών, σε εμπνευστή τους και, σε ακραία μορφή πολιτικού και κοινωνικού ναρκισιμού, σε πρότυπο λειτουργίας και εφαρμογής τους. Το αμερικάνικο όνειρο, ήδη από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, καλλιεργήθηκε και όπως αποδείχτηκε, προτάχθηκε έναντι όποιου άλλου μοντέλου, ως το νέο ιδεώδες. Ως εδώ τα πράγματα ήταν απλώς ενοχλητικά. Όταν όμως η Αμερική άρχισε τύποις και ουσία να εισβάλλει σε ό,τι η ίδια θεωρούσε ως αντίπαλον δέος, τα πράγματα άρχιζαν να γίνονται επικίνδυνα.

Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε ή πώς ακριβώς άρχισε. Με ακρίβεια όμως εκδηλώθηκε, αναπτύχθηκε και τώρα, βαδίζουσα προς τα οδυνηρά γηρατεία, μεσήλιξ γραία άνω των 60, η Αμερικάνικη Αυτοκρατορία εξελίσσεται σε ότι από μικρή φαινόταν πως θα γίνει όταν μεγαλώσει: ανεξέλεγκτη, βίαιη, απολυταρχική, ολοκληρωτική – με μια λέξη φασίζουσα. Στην διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια wikipedia  σημειώνεται ότι «…ο φασισμός χαρακτηρίζεται από απολυταρχικές προσπάθειες εγκαθίδρυσης καθεστωτικού ελέγχου σε όλους τους τομείς της ζωής: πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, οικονομικό»
και ακόμη ότι «…ο φασισμός προσέλκυε (ενν. κατά την εμφάνιση του) διαφορετικές ομάδες πληθυσμού, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων επιχειρήσεων, αγροτών, γαιοκτημόνων, εθνικιστών, ακραίων συντηρητικών (…) και λίγων φτωχών στους οποίους υπόσχονταν δουλειά και ψωμί».

 
Είναι σαφές ότι ο φασισμός υποκινείται ως εκ τούτου, από μια άρρωστη ιδεολογία, το οικονομικό συμφέρον, την διάθεση επιβολής με κάθε μέσο και σε όλα τα επίπεδα της ζωής και πάντοτε με επεκτατικές βλέψεις. Επεκτείνεται χωρικά και ποσοτικά, εις βάρος της (κοινής) λογικής, της (ελεύθερης) σκέψης, της (δημιουργικής) αντιπαράθεσης, εις βάρος συλλήβδην κάθε ποιοτικού στοιχείου που μπορεί να στοιχειοθετήσει επιχειρήματα τα οποία ενδεχομένως να σταθούν εμπόδια στην εξάπλωση του.»
 
Η αναφορά αυτή αφορούσε την επικυριαρχία της Αμερικάνικης πολιτικής, με ή χωρίς εισαγωγικά, σε κάθε σπιθαμή διαφοροποίησης από αυτήν. Σε ένα κρεσέντο της πολύχρονης Αμερικάνικης διατριβής στον ρόλο του δότη και δημιουργού πολιτισμού, αξιών, ιδεολογίας, τρόπου ζωής.
Και συνέχιζε:
 
«Πολύ μικρή είναι η αμφιβολία διεθνώς, ότι η Αμερική, καταρχήν «έλυσε» τα εσωτερικά της προβλήματα (στο όνομα της οικονομικής ευημερίας που συνδέει τους αλλοεθνείς και με φτωχή κοινή ιστορία υπηκόους της), δολοφονώντας δια πράξεων και παραλείψεων του FBI ό,τι αντιστεκόταν στον εκκολαπτόμενο παραλογισμό της (Κένεντι, Λούθερ Κινγκ, Λένον), υποκινώντας ακραίες ομάδες τύπου Κου-Κλουξ-Κλαν και αφαιρώντας με νόμους – εκτρώματα δικαιώματα και ελευθερίες από τον μιαρό και ανυπάκουο μαύρο πληθυσμό, χρηματοδοτώντας ευθέως απίθανα προπαγανδιστικά think tanks, ινστιτούτα, οργανώσεις και ιδρύματα τα οποία συστήνονται αυθαίρετα και υποβολιμαία από το παρακράτος, το οποίο, κράτος εν κράτει, κατέστη εν τέλει και επίσημο κράτος, κατέπνιξε την ελευθερία του λόγου, της έκφρασης, δημιούργησε άρτο και θέαμα για τον λαό μέσω των ελεγχόμενων από μεγιστάνες media (εφημερίδες, περιοδικά, ραδιοτηλεοπτικά κανάλια, κινηματογραφικά studios), ενώ οι ίδιοι βαθύπλουτοι παράγοντες, ευθέως και μετά βδελυγμίας αναδεικνύονταν ταυτόχρονα σε μεγάλους χορηγούς και χρηματοδότες των εκάστοτε κυβερνώντων, με αφανείς προεκλογικές δωρεές προς μετεκλογική εξαργύρωση.
 
Την ίδια ώρα απέστρεψε τα βλέμματα της κοινής γνώμης από κυρίαρχα εσωτερικά προβλήματα, όπως τα ναρκωτικά, την ωμή βία και την εγκληματικότητα που έφτασε μέχρι τα δημοτικά σχολεία, εξέθρεψε ένα… απολιτικό πολιτικό σύστημα στο οποίο οι αντίπαλοι πόλοι διαφοροποιούνται μόνον στην εφαρμοστέα φορολογική πολιτική και σε δευτερεύοντα θέματα, τύπου νομιμοποίησης ή μη των αμβλώσεων, εξόρκισε τον κομμουνισμό ως τον Σατανά που φέρει όλα τα δεινά και με αφορμή την αντικομμουνιστική προπαγάνδα φίμωσε κάθε αντίθετη επικίνδυνη φωνή, καλλιέργησε μία σφόδρα θρησκόληπτη και θεοφοβούμενη κοινωνία.
 
Με μια λέξη η κοινωνία στις ΗΠΑ κατέστη εκ του ασφαλούς χειραγωγούμενη.

Με στεγανοποιημένη κάθε μορφή αντίστασης, οι ΗΠΑ, με αρωγό το «Ηνωμένο Βασίλειο», την Κοινοπολιτεία και ασφαλώς το Ισραήλ και άλλους σε δεύτερο ρόλο, ξεκίνησε μια άνευ προηγουμένου απόπειρα «εκπολιτισμού των βαρβάρων» – παν μη αγγλοσαξονικού και πειθήνιου. Ξεκινώντας από την γειτονιά της με αρωγό την CIA, υποδαύλισε σε ολόκληρη τη Νότια Αμερική νόμιμα εκλεγμένες κυβερνήσεις στηρίζοντας (βλ. χρηματοδοτώντας) “αντιπολιτευόμενες” ομάδες συμφερόντων της, οι οποίες ανέλαβαν βαθμιαία την εξουσία εκτοπίζοντας τους ανυπάκουους από την διακυβέρνηση, την πολιτική ζωή και σε κάποιες περιπτώσεις, από αυτόν τον ίδιο τον μάταιο τούτο κόσμο.

 
Με «προφανή» (πάντα) αφορμή, εξέθρεψε εχθρούς και αντιθέσεις, οι οποίες βαφτίστηκαν Κομμουνισμός – Ψυχρός πόλεμος, Τρομοκρατία, Αντιδημοκρατικά/Ανελεύθερα Καθεστώτα, Καταπιεσμένα Ανθρώπινα Δικαιώματα τα οποία τάχαμου ναρκοθετούν την ειρήνη, την σταθερότητα και τις «Αμερικάνικες Αξίες».

Είναι γνωστό πλέον ότι η ασφαλέστερη οδός καταστρατήγησης των δικαιωμάτων και των αξιών είναι η επίκληση τους.

Πίσω από την κουρτίνα όμως, υπήρχε πάντα το οικονομικό συμφέρον των αμερικάνικων πολυεθνικών με τις οποίες τόσο χαριτωμένα διαπλέκεται η ίδια τους η εξουσία, εν γένει το συμφέρον της ανώτερης και ανώτατης τάξης – εν τέλει το συμφέρον και ο λόγος ύπαρξης της ίδιας της Αμερικάνικης οικονομίας.

Λαμπροί ηγήτορες τύπου Ρούζβελτ, Μάρσαλ, Νίξον, Κίσινγκερ, Ρέηγκαν, Μπους, Κλίντον και το κερασάκι που ονομάζεται Μπους τζούνιορ, άνθρωποι – εκφραστές της συνολικά ερεβώδους τάσης που κυβερνά (money talks ή όπως λέει ο Bob Dylan, money swears) ανέλαβαν τον… εξωραϊσμό των απολίτιστων, των αδύναμων, των απείθαρχων και των άμυαλων».

 
Η παράθεση που προηγήθηκε, απόλυτα ενοχλητική προ 3ετίας, εν μέρει αιρετική και εύκολα χαρακτηριζόμενη δείγμα «αντι-αμερικανισμού» (όπως ίσως ακόμα και σήμερα), απολύτως εντός του κλίματος του sentient τότε , φαίνεται τώρα πως έχει βάση και λογική, φαίνεται λίγο καθαρότερα, ότι προβάλλει επιχειρήματα και όχι συνθήματα, ότι είχε βάση.
Πρακτικά, υπογραμμίζει το εξής:
 
Η κατάσταση που βιώνουν σήμερα οι άνθρωποι του πλανήτη ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης ή χρώματος είναι αποτέλεσμα των ατέλειωτων λαθών και παραλείψεων, μα πιο πολύ, των ατέλειωτων ΔΟΛΙΩΝ εγκλημάτων σε βάρος της ιστορίας και του μέλλοντος από ανθρώπους με όνομα. Από φταίχτες. Από αιτίες. Έμειναν και μένουν στο απυρόβλητο. Και συχνά, στην μέγιστη εξαθλίωση της κρίσης, της λογικης και της ελευθερίας, αποθεωθηκαν και αποθεώνονται. Δεν φόρεσαν ποτέ κουκούλα διότι τα είχαν καλά με τους ρουφιάνους.
 
Στις οικονομικές μας παραθέσεις, και η αμέλεια και ο δόλος αστράφτουν συχνά, σε όσα αναφέρονται. Για την ακρίβεια, σε όσα στοιχειοθετούνται.  Τώρα ο κόσμος, θέλει να ακούσει και προσέχει καλύτερα αυτά που του λένε. Τον απασχολούν λίγο σοβαρότερα πράγματα και αρχίζει να αναρωτιέται. Τώρα ο κόσμος, αρχίζει σιγά-σιγά να βλέπει καθαρά τι υπάρχει γύρω του. Και όπως είναι φυσικό, σοκάρεται και οργίζεται. Είναι φυσικά, και πάλι το sentiment.
 
Είναι περίεργο, όμως. Το εκτυφλωτικό «φώς» της «ευδαιμονίας» που βιώσαμε, μας βύθιζε ολοένα και πιο βαθιά στο σκοτάδι. Ο θεοσκότεινος φόβος, μας κάνει να βλέπουμε καλύτερα.
 
«Στο κέντρο ενός αρχαίου ελληνικού θεάτρου βρίσκεται μια κυκλική, συχνά πλακόστρωτη πλατεία, η ορχήστρα. Στην ορχήστρα έπαιρνε θέση με την έναρξη της θεατρικής παράστασης ο χορός και εκεί ανέπτυσσαν τη δράση τους κατά την πρώιμη περίοδο και οι υποκριτές. Η ορχήστρα, με άλλα λόγια, ήταν η σκηνή. Ο αμφιθεατρικός χώρος που περιέβαλλε τη σκηνή ήταν το κοίλον. Στο κέντρο της ορχήστρας βρισκόταν η θυμέλη, ένας βωμός για το θεό Διόνυσο».
 
Αρχίζουμε να βλέπουμε το κοίλον (όχι παραπέρα, προς το παρόν) και τι σημαίνει τελικά «Θυμέλη». Aρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε ότι τελικά όλο αυτό ήταν μια φάρσα, μια τραγωδία, «δι’ ἐλέου καὶ φόβου περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν»
 
Αρωγός στα δεινά στα οποία περιέρχεται ο άνθρωπος, συχνά αν όχι πάντα, είναι η ΛΗΘΗ. Η συλλογική αμνησία που οδηγεί σε έλλειψη συνείδησης του τι πραγματικά συμβαίνει. Στην εποχή της πληροφορίας υπάρχει άγνοια. Ίσως επειδή, ακόμα μεγαλύτερη από την ανάγκη της πληροφόρησης είναι η ηδονή. Δεν ενδιαφέρει να φας υγιεινά, αλλά η τέρψη του ουρανίσκου. Κι όταν η υγεία σου απειληθεί, στεναχωριέσαι και δεν θες τίποτα πια να φας. 
 
Έτσι κάπως, ο κόσμος έφτασε σήμερα έως εδώ. Με την αυθυποβολή και το ψέμα για καρότο και με πολύ μαστίγιο.
 
Πόσα απ’ όσα συνέβησαν αξιολογήθηκαν ιστορικά με τον ορθό τρόπο;
 
Πόσο κοιμισμένη και εγκλωβισμένη είναι η «κοινή γνώμη» των απλών μα πολλών, «ζαλισμένων-κουρασμένων» πολιτών;
 
Ξεκινά σήμερα στον Επίκουρο κάτι πολύ διαφορετικό και ιδιαίτερο πιστεύω.
Ένα σκούντημα και λίγο παραπάνω.
Μια σειρά από video που αφιερώνονται στην έσχατη των εσχάτων διακυβέρνηση Μπους. Στην κορύφωση της Pax Americana. Στην, επομένως, αρχή της παρακμής της. 
 
A propos, αν κάποιος έχει να αντιτάξει επιχειρήματα, θα ήταν καλύτερο να αναμείνει μέχρι να ολοκληρωθεί η σειρά. Σε κάθε περίπτωση, επιχειρήματα υπέρ των ΗΠΑ πχ και κατά τη Ρωσίας και της Κούβας λχ, a priori να διευκρινήσω, ότι είναι σε εντελώς λάθος κατεύθυνση με το πνεύμα και την γραφή του Site. Αποτελεί πεποίθηση μας, ότι ο βαλτώδης πέπλος της σύγχρονης ιστορίας, κάλυψε όλη την υδρόγειο, όλα τα «προηγμένα» και μη κράτη. Απλως. Το ψάρι βρώμισε από το κεφάλι. Bussiness as usual.
Θυμίζω: προ της οικονομικής «καμπύλης» που έγινε δανειακή κρίση και ύστερα ύφεση και αύριο τα καθέκαστα, είχε προηγηθεί η ηθική κατάπτωση σε απόλυτο βαθμό.
 
Οι τυφλοί «ζαλισμένοι-κουρασμένοι» κλπ πολίτες αυτού του κόσμου, δεν συνέπασχαν.
 
Το θεωρούσαν «αναγκαίο κακό» ή ακόμα και χαριτωμένο, φολκλορικό.
Αυτο όμως, μας έφερε νομοτελειακά ως εδώ. Ποιο;
Ακολουθεί το 1ο κομμάτι.
  
 
 

26 σκέψεις στο “Todo es mentira, mentira la verdad (Μέρος 1ο)

    1. Όχι,
      είναι «πνευματική ιδιοκτησία» αυτής της σελίδας. Μόλις ολοκληρωθεί η σειρά θα αναρτηθούν links.

  1. το βιντεο δεν τρέχει με τίποτα. Το εχω ανοιχτο μιάμιση ώρα και έχει κατεβάσει μόνο 6 λεπτά!!!

    1. Λόγω της μεγάλης κίνησης και της υπερφόρτωσης του server το VIDEO μεταφέρθηκε σε δημόσιο server.

      Υπάρχει ήδη και στην ενότητα videos με τα σχετικά links.

      Θα παρακαλούσα, προς τήρηση κάποιας δεοντολογίας, να γίνεται αναφορά στο site του Επίκουρου, ως πηγή της συγκεκριμένης δουλειάς. Για όσους επιθυμούν την ανάρτηση σε άλλον ιστότοπο.

      Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον, εδώ και κατ’ ιδίαν.

      1. Part 2 error
        This file is neither allocated to a Premium Account, or a Collector’s Account, and can therefore only be downloaded 10 times.

        This limit is reached.

        To download this file, the uploader either needs to transfer this file into his/her Collector’s Account, or upload the file again. The file can later be moved to a Collector’s Account. The uploader just needs to click the delete link of the file to get further information.

  2. PLAGIARISM
    Φιλε στις συζητήσεις του CAPITAL.GR κάποιος με nickname freelacon σε αντιγράφει ασύστολα και το χειρότερο έχει και ύφος, πιστεύω ότι είσαι ο κατάλληλος να του πεις κάτι.

    Πάντα δικός σας

    ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΤΣΑΣ

    1. freelakon
      Υπάρχει μεγάλος σεβασμός…
      Δεν αντιγράφω αλλά αναδημοσιεύω, άλλωστε αυτός είναι ο σκοπός του του epicurus η αφύπνιση του κόσμου και η ενεργοποίησή του…

      Σε όλα μου τα post γράφω:

      εαν ο φίλτατος epicurus διαφωνεί είμαι στην διάθεση του για όπια επανόρθωση ζητήσει…

      με σεβασμο freelakon

      1. freelakon
        επαναλαμβάνω σε όλα μου τα post γράφω:

        και για να μην ξεχνιόμαστε, αναδημοσιεύω τα σχετικά άρθρα από το epicurus2day.blogspot

  3. Φίλε μου εγώ και ο kannelidis γράψαμε το link, εσύ απλώς αναδημοσίευσες και πρόσθεσες κομμάτια στο topic για την ΕΤΕ χωρίς άμεση αναφορά, όπως οφείλεις, στον epicurus ο οποίος έχει τελικά γνώση απο πρωτο χέρι τι γίνεται στο Capital, το οποίο παρεπιπτόντως έχει γεμίσει καραγκιόζηδες και ξερόλες, ειλικρινά δεν εννοώ εσένα αλλά είμαι σίγουρος ότι ξέρεις.

    1. επαναλαμβάνω σε όλα μου τα post έγράψα:

      και για να μην ξεχνιόμαστε, αναδημοσιεύω τα σχετικά άρθρα από το
      epicurus2day.blogspot

      τι επιπλέον θα ήταν θεμιτό να γράψω…
      είλικρινα πείτε μου γιατί δεν συνηθίζω κάτι τέτοιο όπως και εσείς γνωρίζετε!!!

      χρησιμοποίησα τα στοιχεία και την δουλειά του EPICURUS σαν απάντηση στον αheo karatzas…

      1. Φίλε μου εγώ και ο kannelidis γράψαμε το link, εσύ απλώς αναδημοσίευσες και πρόσθεσες κομμάτια στο topic για την ΕΤΕ
        χωρίς άμεση αναφορά, όπως οφείλεις, στον epicurus ο οποίος έχει τελικά γνώση απο πρωτο χέρι τι γίνεται στο Capital,

        Απάντηση
        επαναλαμβάνω σε όλη την πληθώρα των post έγραψα όπως γνωρίζετε:

        και για να μην ξεχνιόμαστε, αναδημοσιεύω τα σχετικά άρθρα από
        το
        epicurus2day.blogspot

        σε ένα μόνο από τα πολλά (όπως σωστά λέτε) που αφορά την Εθνική όντως δεν υπήρχε από λάθος, αλλά υπήρχε στο link που έκανα την παραπομπή στους αναγνώστες…

        τώρα όμως υπάρχει !!!
        ποτέ δεν εμφανίζω ξένα άρθρα για δικά μου, είναι ασέβεια !!!

        Ομως απο την άλλη, νομίζετε οτι η δουλειά του epicurus υπάρχει για να κρύβεται…
        εμείς άλλωστε λίγο λιγώτερο ή λίγο περισσότερο τα ξέρουμε αυτά που λέει…
        Το θέμα είναι να τα μάθουν και οι άλλοι!!!
        Με σεβασμό πάντα, όπως σωστά λέτε στην προτότυπη σκέψη που τα δημιούργησε…

        με εκτίμηση
        freelakon

        1. Αγαπητοί φίλοι,
          Αν θέλετε να «επιχειρηματολογήσετε» για το τι λέγεται ή όχι στο capital ή αλλού, μπορείτε να το κάνετε εκεί.
          Προσωπικά αδιαφορώ για το τι διαμοίβεται σε αυτά τα sites.
          Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά διεθνώς.
          Οι ιδέες και οι απόψεις που εκφράζονται στον Επίκουρο δεν είναι για εμάς, είναι για όλους. Ακόμα και για αυτούς που τις εκφέρουν ως δικές τους. Όμως, ας έχετε υπόψιν, ότι κι εμείς τα γραφόμενα μας τα αντλούμε από πηγές. Δεν είμαστε οι δημιουργοί του σύμπαντος. Αν δεν υπάρχει διαστρέβλωση, η αντιγραφή είναι θεμιτή.
          Αυτό που δεν αντιγράφεται είναι η κρίση.
          Εκεί είναι τα δύσκολα.
          Και το κενό επίσης.
          Κατά τα λοιπά, αφήστε τα κείμενα να μιλήσουν και αν θέλετε μιλήστε για αυτά.
          Φιλικά,

  4. Καληνύχτα
    Κοίτα να δεις φίλε επειδή θες δεν θες είμαστε μια κοινότητα, ειλικρινά με έκανες να νοιώσω άβολα, και αυτό γιατί επειδή δεν γουστάρω το plagiarism και εκτιμώντας την δουλειά σου απλά σε ενημέρωσα και δεν κουτσομπόλεψα πουθενά αλλού. Μην ξεχνάς ότι έχεις αναφερθεί και στον Μαυρίδη και στον Στούπα και είμαι σίγουρος ότι ΔΕΝ είσαι υπεράνω . Τέλος πάντων αλλη μια φορά πιάστηκα μαλάκας απο τον έναν που λέει ότι σε αναφέρει και απο σένα που κρατάς ίσες αποστάσεις χαλάλι σου ρε μεγάλε

    1. ALEKOS
      μην στεναχωριέσαι
      έκανες αυτό που έπρεπε να κάνεις
      και μπράβο σου
      σίγουρα πρέπει όλοι μας
      να δείχνουμε σεβασμό
      πάντα στην πρωτότυπη σκέψη

      αλλά βρισκόμαστε σε πόλεμο
      και πρέπει όλοι να αφυπνίσουμε τον κόσμο
      πρέπει όπως λέει και o epicurus
      na αφήσουμε τα κείμενα να
      μιλήσουν και όποιος επιθυμεί
      και αν θέλει να μιλήσει για αυτά.
      στην κοινότητά μας πρέπει να αγωνιστούμε για την ελεύθερη διακίνηση της πληροφορίας…

      μην αισθάνεσαι Μ….κας όπως είπες
      σε εκτιμώ εγώ προσωπικά 2 φορές
      απο πρίν και χάρηκα που έστω και με αυτόν τον τρόπο συνομίλησα μαζί σου
      να είσαι καλά…

      freelakon

    1. economic crisis
      Αγαπητέ Επίκουρε ,μόλις σήμερα ανακάλυψα το Blog σου και αισθάνομαι την ανάγκη να σου δώσω τα συγχαρητήρια μου
      για την προσπάθεια σου. Με το καλό και μακάρι να βοηθήσεις όσος περισσότερους συμπολίτες μας είναι δυνατόν.
      Καθώς οι οικονομικές μου γνώσεις είναι πολύ περιορισμένες θα ήθελα ,αν είναι δυνατόν ,με λίγες απλές λέξεις
      ,να πεις τη γνώμη σου για την καλύτερη τοποθέτηση των οικονομιών κάποιου ανθρώπου στις δύσκολες μέρες που
      έρχονται. Ευχαριστώ και πάλι για την προσφορά σου σε όλον τον κόσμο.

  5. Λίγη Ιστορία
    ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΕΣ
    Ο χρηματισμός του Μειδία
    Θεοδόσης Τάσιος | Κυριακή 1 Μαρτίου 2009
    Οταν μιλούσα για τα (υπο κλίμακα έστω) περιβαλλοντικά προβλήματα των αρχαίων Ελλήνων, και ειδικότερα για την υπερξύλευση της Λαυρεωτικής λόγω της μακρόχρονης και εντατικής μεταλλουργίας, ο λαμπρός Αρχαιολόγος κ. Ε. Κακαβογιάννης μου θύμισε το επεισόδιο με τον πλιατσικολόγο τριήραρχο Μειδίαν, τα κατορθώματα του οποίου ελεεινολογεί ο Δημοσθένης στον «Κατα Μειδίου» λόγον του. Και επειδή υποθέτω οτι και άλλοι συμπολίτες ενδέχεται να έχουν ανάγκη να ευθυμήσουν ολίγον μετά απ΄ τα αλλεπάλληλα θλιβερά μαντάτα (απ΄ τα αυτοκτονικά «δεκεμβριανά», μέχρι τους ριψάσπιδες της αδίσταχτης παροχολογίας), σκέφθηκα να το ξαναδιηγηθώ το περιστατικό και απ΄ την φιλόξενη αυτή στήλη.

    Λοιπόν, βρισκόμαστε στα μέσα του 4ου αι. π.Χ. – σε μιαν Αθήνα η οποία σε κάμποσα σημεία έμοιαζε με την σημερινή. Το μπαχτσίσι πήγαινε σύννεφο: Μερικοί πλούσιοι πολίτες κατάφερναν να εξαγοράζουν συνειδήσεις δημοσίων λειτουργών – όχι μόνον μέσω του χρήματος, αλλά και μέσω πιέσεων της πολιτικής μερίδας («κόμματος») στην οποία ανήκαν. Ενας απ΄ αυτούς ήταν και ο πάμπλουτος Μειδίας- άξεστος, προκλητικός και επιδειξιομανής πολιτικάντης, ο οποίος με την αλαζονεία-του είχε ξεσηκώσει την απέχθεια των πολιτών, αλλα παρα ταύτα κατάφερνε να μένει ατιμώρητος ή και απλώς να καθυστερεί επι πολλά έτη την καταβολή των προστίμων στα οποία καταδικαζόταν. Και τα κατάφερνε φαίνεται με εναν συνδυασμό θράσους, δωροδοκιών και στρεψοδικίας- το γνωστό αχτύπητο τρίο.
    Αυτόν τον Μηδείαν κατηγορεί ο Δημοσθένης ενώπιον της Ηλιαίας (του κυριότερου δικαστηρίου που το συγκροτούσαν 6.000 κληρούμενοι Αθηναίοι). Εμείς εδώ θα περιορισθούμε μόνον σε μίαν απ΄ τις ανομίες του Μηδείου- εκείνην που υποδηλώνει την αξία της ξυλείας ως καυσίμου στην Λαυρεωτική. Μία μοίρα λοιπόν του αθηναϊκού στόλου βρισκόταν έξω απ΄ τα Στύρα στον ευβοϊκό κόλπο. Μαζύ-τους κι ο Μειδίας ως τριήραρχος της τριήρους την οποία είχε προσφέρει στην πόλη, όπως οι περισσότεροι πλούσιοι πολίτες. Εκεί τους βρίσκει η εντολή των Αθηνών να πλεύσουν όλοι μαζύ και σύσσωμοι στον Πειραιά. Και ξεκινάνε πράγματι όλοι οι τριήραρχοι, εκτός απ΄ τον μάγκα τον Μειδία. Ο οποίος, επι τη ευκαιρία, μένοντας πίσω, πλιατσικολογεί τα χωριά στα ευβοϊκά παράλια! Και φορτώνει την (δημόσια πλέον) τριήρη του κανα-δυό αιγοπρόβατα, αλλα κυρίως «χάρακας, θυρώματα και ξύλα» δηλαδή παλούκια, πορτόκασσες και ξυλεία. Και τι κάνει; Πάει και τα πουλάει «εις τα έργα τα αργύρεια»- στα αργυρωρυχεία του Λαυρίου δηλαδή. Και για να φορτώσει ετούτος ο άθλιος τέτοιο φορτίο, πάει να πεί οτι η ξυλεία ήταν πράγματι πολύτιμο υλικό για τους μεταλλουργικούς κλιβάνους του Λαυρίου. Κι είχε τόσο υψηλή τιμή, ώστε να βάζει σε πειρασμό τον αδίσταχτο τριήραρχο να παραβεί τόσο κατάφωρα τις στρατιωτικές διαταγές και το κοινό δίκαιο: «Καταπλέει εις Πειραιά μόνος μεθ΄ ημέρας δύο» (λένε πέντε μάρτυρες, τριήραρχοι κι αυτοί)- και δέν ελέγχεται! Κι έρχεται τώρα ο τολμηρός Δημοσθένης να περιλάβει και αυτό το προκλητικό επεισόδιο μέσα σ΄ όλα όσα θα καταμαρτυρήσει εναντίον του Μειδία. Ο οποίος εξ άλλου είχε προσβάλει δημοσίως μάλιστα πολλές φορές τον Δημοσθένητέτοιο θράσος είχε. Γι΄ αυτό κι ο Δημοσθένης δέν κρατάει τη γλώσσα-του όταν περιγράφει το επεισόδιο. Και ξεμπροστιάζει τον δήθεν χορηγό της τριήρεως, και λέει: «Χρηματισμός, ου λειτουργία γέγονεν η τριηραρχία τω καταπτύστω τούτω», Κατά Μειδίου, 167. (Κι ας είναι καλά οι Ελληνες λόγιοι, κανα-δυό αιώνες πρίν, που περιέσωσαν στην νεοελληνική χρήση αμφότερους τους εύστοχους αυτούς όρους «χρηματισμός» και «κατάπτυστος».) Στη σύγχρονη ορολογία η πράξη του Μειδία είναι εκμετάλλευση διαπεπιστευμένων, και συνεπάγεται ποινές πολυετούς φυλακίσεως. Τότε όμως τίποτε απολύτως δέν έγινε: Ο Μειδίας ανήκε στο πανίσχυρο κόμμα του Ευβούλου.

    Το χειρότερο είναι οτι ο κατά Μειδίου λόγος του Δημοσθένους ουδέποτε έφθασε στο Δικαστήριο. Ο Εύβουλος ο ίδιος καθώς και άλλοι διακεκριμένοι Αθηναίοι είχαν δηλώσει οτι υποστηρίζουν τον Μειδία- και κανένας δέν ύψωσε φωνή υποστήριξης του Δημοσθένους. Εντωμεταξύ, δέ, τα πολιτικά πράγματα στην Αθήνα θ΄ αλλάξουν, ο δε Δημοσθένης (φιλειρηνικός εκ φύσεως) θα βρεθεί να έχει τις ίδιες περι ειρήνης απόψεις με τους εχθρούς του. Και λένε ορισμένοι ιστορικοί οτι πιθανότατα ο Δημοσθένης υπέταξε το ιδιωτικό-του συμφέρον στο δημόσιο συμφέρον- και δέν κατέθεσε τελικώς την καταγγελία.

    Εμείς όμως, χάρις στο χειρόγραφο του λόγου, συνειδητοποιούμε τις πολλαπλές συμπληγάδες, μέσα απ΄ τις οποίες περνούσε η αθηναϊκή δημοκρατία- και παρα ταύτα εύρισκε τον δρόμο της. Ενώ κάμποσοι απ΄ τους δικούς-μας «δημοκρατικούς» μάς συνιστούν «ανατροπή και ανυπακοή» ή «ενθαρρύνομε τον κόσμο να βγεί στους δρόμους»- υποκατάστατα δηλαδή συγκεκριμένων πολιτικών προγραμμάτων τα οποία αιδημόνως κρατιούνται μυστικά.

    Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

    1. Το τέλος του Χρυσού Αιώνα των Αθηνών

      http://www.geocities.com/athens_5th_century/

      – κάντε τους παραλληλισμούς.

      Γεννιόμαστε και ξαναπεθαίνουμε ανά τους αιώνες.

      Αιέν αιέν και άξιον εστί το τίμημα, που έγραφε και ο Ελύτης.

      Ευχαριστώ για το post.

  6. Όταν βλέπει κανείς περιγραφές όπως :

    “… δεν ήταν δυνατό να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης …”

    αντιλαμβάνεται καλύτερα τι γελοία αλλά και κακόβουλη και ιδιοτελής καρικατούρα είναι αυτή η δήθεν δημοκρατία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Πως είναι δυνατόν οι Ευρωπαίοι βουλευτές και οι Ευρωπαίοι Υπουργοί να μην συμφωνήσουν σε ζήτημα (48-ωρο) που είναι προφανές ότι προστατεύει τα κεκτημένα, την ποιότητα ζωής αλλά κι τον ίδιο τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό !

    Η συνειδητή διασπάθιση και κατάτμηση των ευθυνών και των διαδικασιών λήψης αποφάσεων σε εκατοντάδες όργανα, επιτροπές και πρόσωπα που καλύπτονται από ένα δαιδαλώδες θεσμικό εποικοδόμημα οδηγεί μόνον στη υπερίσχυση των πλέον σκοτεινών και ιδιοτελών κύκλων !

    Μέσα σε αυτό το πλαίσιο τοποθετούνται καρκινικά μορφώματα όπως η ‘ομάδα Ντε Λα Ροζιέ’.

    Η δήθεν δημοκρατία των γραφειοκρατών και των άλλων καρεκλο – Κένταυρων των Βρυξελλών … μπάζει ! Έχει τόσα κενά τόσα ‘παρακλάδια’ και τόσες ‘δικλείδες ασφαλείας’ ώστε όλα αυτά τα τερτίπια λειτουργούν όχι ως απλά παράθυρα αλλά ως λεωφόροι που οδηγούν στην άνετη υπερίσχυση συμφερόντων αντιδραστικών και ξένων προς κάθε τι το Ευρωπαϊκό ! Η παγκόσμια ολιγαρχία έχει απολύτως διαβρώσει κάθε μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει βαλθεί να καταστρέψει τον πλανήτη και κάθε έκφραση γνήσιου πολιτισμού !

    Δυστυχώς, μέσα σε όλα αυτά ο Ευρωπαίος πολίτης εκμαυλισμένος από την – τελευταίας τεχνολογίας – τηλεόρασή του, το γυαλιστερό του αυτοκίνητο και το αυτόματο πλυντήριο πιάτων, κοιμάται τον ύπνο του … ηλίθιου θύματος.

    Ακόμα και η στέρηση των ‘πολύτιμων αγαθών’ του λόγω της καλά σχεδιασμένης πρόσφατης οικονομικής κρίσης δεν είναι ικανή να τον ξυπνήσει διότι βρίσκεται και υπό την επήρεια του πλέον ύπουλου και δραστικού ‘καταπραϋντικού’ : του φόβου !

  7. ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ
    Απο το δενδρο της γνώσης εφαγε ο Αδαμ και η Έυα και τους πέταξε ο Θεός έξω απο τον παράδεισο .
    Απλά να θυμάστε οτι όποιος τρώει τους καρπους από ένα δένδρο δεν γίνεται ποτέ δένδρο .

  8. Αγαπητοί μου,
    ίσως να μήν έχει πέσει στην αντίληψή σας, το ιδιαίτερα
    ενδιαφέρον άρθρο που αφορά την επιβεβαίωση της ύπαρξης
    ενεργών κόκκων θερμίτη στα ερείπια των δίδυμων πύργων και
    του κτηρίου WTC-7.
    Δείτε τή σχετική ανακοίνωση,
    http://stj911.org/press_releases/ActiveThermiticMaterial.html
    Νάστε πάντα καλά,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *